Europski sustav prijenosa bodova ili ECTS (European Credit Transfer System)
                
                
                    Europski sustav prijenosa bodova ili ECTS (European Credit Transfer System) započeo
                    je 1989. godine kao pilot-projekt. U projektu su sudjelovale 144 sveučilišne institucije
                    iz zemalja Europske zajednice.
                
                
                    Cilj projekta bio je istraživanje i razvoj sustava za međusobno akademsko priznavanje.
                    Prije nego što je pokrenut ECTS, neka su europska sveučilišta počela primjenjivati
                    bodove kao mjerodavan i prepoznatljiv koeficijent opterećenja studenta (student
                    workload).
                
                
                    Svaki bod (credit) predstavljao je svojevrsnu "valutu” koja je omogućavala mjerenje
                    rezultata učenja postignutih u određenom vremenu i na danoj razini i to u kombinaciji
                    s ocjenama. Bod je označavao određeni broj sati koji je studentu potreban da izvrši
                    određenu zadaću. U opterećenje studenta uračunava se cjelokupno vrijeme koje on
                    mora potrošiti za uspješno svladavanje gradiva.
                
                
                    Dakle, ne uzima se u obzir samo vrijeme provedeno na predavanjima, seminarima, terenskom
                    radu, vježbama i konzultacijama, nego i vrijeme utrošeno za studiranje gradiva,
                    tj. samostalno učenje, obradu podataka, ispitivanje, kao i druge načine provjere
                    znanja.
                
                
                    Bodovni sustav polazi od toga da se svaki oblik nastave, u sklopu postojećih kolegija,
                    posebno boduje, ispituje i ocjenjuje.
                
                
                    Nakon uspješno "završenog" predmeta studentu se pribrajaju pripadajući bodovi. Važno
                    je naglasiti da bodovi ne zamjenjuju ocjene. Oni su samo indikatori opterećenja.
                    Ocjene su ostale kao pokazatelj znanja, a bodovi uloženog napora.
                
                
                    Primjena bodovnog sustava koji se temeljio na takvom koeficijentu opterećenja pomogla
                    je kod određivanja ukupnog opterećenja studenata. Osim toga, polazilo se i od temeljnog
                    načela da se "radni tjedan" svakog studenta sastoji od 40 sati. U tom trenutku se
                    manji broj sveučilišta odlučio za uvođenje bodovnog sustava, ali ni ta sveučilišta
                    nisu primjenjivala istu bodovnu vrijednost za spomenuti radni tjedan od 40 sati.
                
                
                    Pojavile su se, dakle, različite "valute". To znači: prihvaćanje sustava lako prepoznatljivih
                    i usporedivih akademskih i stručnih stupnjeva te uvođenje dodatka diplomi radi bržeg
                    i lakšeg zapošljavanja i međunarodne konkurentnosti, prihvaćanje jedinstvenog sustava
                    triju ciklusa studiranja: preddiplomskog, diplomskog i poslijediplomskog (specijalističkog
                    i doktorskog), uvođenje bodovnog sustava (ECTS), promicanje mobilnosti i prevladavanje
                    zapreka slobodnom kretanju studenata i nastavnika, uspostavu nacionalnog sustava
                    praćenja i jamstva kvalitete te promicanje europske suradnje u tom segmentu, promicanje
                    potrebne europske dimenzije u području visokog školstva.
                
                
                    Pokretanjem pilot-projekta, spomenutog na početku, trebao je biti uveden novi ECTS
                    bod kao "konvertibilna valuta". Prihvaćeno je opće načelo da jedan semestar nosi
                    30, a jedna godina 60 ECTS bodova.
                
                
                    Novi sustav treba olakšati pokretljivost, akumulaciju i prijenos bodova između različitih
                    visokoškolskih institucija te priznavanje vremena provedenog na studiju u inozemstvu.